Treningstilbud U12

U12-gruppen er designet for våre unge, men erfarne skiløpere, primært rettet mot barn som går i 5. og 6. klasse i grunnskolen. Selv om vi fortsatt legger vekt på å utvikle skiteknikk med et sterkt fokus på lek og moro, bygger U12-programmet videre på det solide fundamentet som er lagt i U10. Aktivitetene er både morsomme og mer utfordrende, og løperne blir introdusert til enda mer avanserte aspekter av løypekjøring. Gjennom vinteren er U12 treningene hovedsakelig basert på storslalom trening, med jevnt innslag av SL og introduksjon til Super-G trening.

For deltakere i U12 er det viktig at de er selvstendige skikjørere i bakken, hvor vi tilpasser løype- og frikjøringsøvelser etter den enkeltes nivå. Dette sikrer at hver løper får mest mulig ut av treningsopplevelsen og fortsetter å utvikle sin forståelse og kjærlighet for alpint, teknisk utvikling og mestring. Selv om vi oppfordrer løperne til økt selvstendighet, anbefaler vi fortsatt at foreldre er til stede i bakken for å støtte og oppmuntre deres unge skiløpere. Foreldre blir også bedt om å bidra i organiseringen av treninger på en roterende basis for å sikre en smidig og effektiv økt for alle involverte.

Klikk her for å melde deg inn:

For de som ikke ønsker progresjonen videre til løypekjøring, anbefaler vi en overgang til FLYT-gruppen. På FLYT holdes det et fokus på lek og morro utenfor løype, med fokus på utvikling av brede skikjøringsferdigheter.

Sjekk ut FLYT her!

Treningstilbud på vinteren

Njård Alpint organiserer faste treninger 3 dager i uken (tirsdag/onsdag/torsdag) for U12 gruppen i Skimore anlegget, men kjører hovedsakelig i Tryvannskleiva (Bakke nr. 2), Vestkleiva (Bakke nr. 3) og Wyller (Bakke nr. 12).

Oppmøtet er alltid på toppen av heisen man skal ha trening på den gjeldende dagen. Målet er at denne gruppen skal ble drevne "Alpinister" i løpet av vinteren, og at de mestrer løypekjøring i både SL og GS. Vi anbefaler også at U12 løpere følger vårt helårs ski og barmarks opplegg, som passer bra for både de som "bare vil ha det gøy på trening" og "fremtidens verdensmester".

Alle skisamlinger utenfor Skimore anlegget holdes utenfor den årlige treningsavgiften, som dermed gir oss mulighet til å ha en av Oslos laveste treningsavgifter, mens vi fortsatt tilbyr like mange skidager. Dette er vårt bidrag for å holde alpinsporten tilgjengelig for så mange som mulig så lenge som mulig!

Treningstider:

• Tirsdag: kl. 17:00 - 19:00 (oppmøte 16:50)
  • Onsdag: kl. 17:00 - 19:00 (oppmøte 16:50)
  • Torsdag: kl. 17:00 - 19:00 (oppmøte 16:50)

Hvordan bli medlem i Njård Alpint

1. Først må du bli klubbmedlem ved å melde deg inn HER!
  2. Følg påmeldingslink under det treningstilbudet som er aktuelt for deg
  3. Last ned Spond appen via appstore/google play

Ved å betale treningsavgiften vil du bli lagt inn i Spond-gruppen som gjelder for deg, hvor du vil få all informasjon om treninger, treningstider og påmelding til treninger og samlinger.

Treningstilbud på sommeren

Njård Alpint organiserer faste treninger hver tirsdag og torsdag utenom fellesferien, for U12 gruppen i turnhallen til Njård, lokalisert rett ved T-bane stoppet "Makrellbekken".

Disse treningene er en morsom og utfordrende opplevelse for barna, hvor de vil oppleve stor grad av mestring. På disse treningene har vi som mål at alle skal oppleve treningsglede, og bygge grunnleggende motoriske ferdigheter før vinteren og resten av livet! I tillegg begynner vi å legge mer vekt på å bygge fysisk kapasitet for å redusere skaderisiko og bedre prestasjon og fremgang gjennom vinteren.

På disse treningene vil du som deltaker få prøve deg på blant annet:

• Turntrampoline
  • Trampett
  • Airtrack med og uten øvelser
  • Hinderløyper som utfordrer balanse, koordinasjon, spenst og hurtighet
  • Styrke, utholdenhet og crossfit inspirerte økter